foradia subscriutegrat

Alcoi vol contractar 167 persones gràcies als programes AVALEM

61 persones tindran contractes dins del pla Avalem Joves i 106 seran de l'Avalem Experiència Covid-19

Edició anterior d’AVALEM Joves

L’Ajuntament d’Alcoi ha sol·licitat a la Generalitat Valenciana 2.575.999 euros per a poder contractar a 167 persones gràcies als dos programes AVALEM.

En concret es volen destinar 1.215.194 euros per a contractar a 106 persones en el programa Avalem Experiència Covid-19, i 1.542.805 euros per a Avalem Joves.

Pel que respecta al programa Avalem Experiència Covid-19, seran subvencions destinades a la contractació de persones desocupades d’almenys 30 anys, preferentment desocupades per culpa de la pandèmia.

Serà per a gent que realitze treballs d’obres o serveis a realitzar, i han d’estar relacionats amb la conjuntura derivada per la Covid-19, així com desenvolupar accions específicament dirigides a prevenir, contenir, pal·liar o mitigar els seus efectes en l’àmbit territorial i competència de cada entitat beneficiària.

L’òrgan competent serà l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències que coordinarà els treballs realitzats a l’emprar d’aquesta convocatòria.

En aquest cas els contractes seran de 6 mesos i mig, i s’espera que s’inicien el dia 17 de desembre i que finalitzen el dia 30 de juny de 2021.

En el cas d’Avalem Joves, es contractaran a joves que figuren inscrits en el fitxer del Sistema Nacional de Garantia Juvenil, en l’àmbit territorial de la Comunitat Valenciana, donant així als beneficiaris mitjans humans addicionals que els deixe realitzar actuacions específiques en l’àmbit de les seues competències, proporcionant-los una major capacitat de resposta davant la conjuntura derivada per la incidència de la Covid-19 en el seu territori.

Els beneficiaris seran persones majors de 16 anys, i seran contractades a jornada completa durant un període de 12 mesos. Els contractes començaran el dia 15 de desembre d’enguany i finalitzaran el 14 de desembre de 2021.

L’Ajuntament d’Alcoi aportarà 526.414 euros per a dur a terme aquestes contractacions.

Està prevista la contractació de perfils destinats específicament a prevenir, contenir, pal·liar o mitigar els efectes de la Covid, i altres més genèrics, com per exemple, perfils d’enginyers, graus universitaris, cicles formatius i de diversos àmbits amb una acreditació d’estudis i altres que requereixen una menor qualificació com a peons.

Aquest programa es du a terme en l’Ajuntament d’Alcoi des de l’any 2017, i sempre s’ha demanat una quantitat similar al voltant dels 2’5 i 3 milions d’euros.

Durant aquestes tres edicions l’Ajuntament ha pogut contractar a 388 persones amb una aportació de la Generalitat Valenciana de 6.210.042 euros.

Segons ha indicat l’alcalde d’Alcoi, Toni Francés: “Un any més participarem en els programes Avalem de la Generalitat que enguany tenen un caire especial, ja que el programa Avalem Experiència està destinat a pal·liar els efectes de la Covid 19, d’una banda en la contractació de persones que van perdre la seua ocupació a causa d’aquesta situació i que a més treballaran en tasques destinades específicament a mitigar els seus efectes. D’altra banda, continuem oferint Avalem Joves, el programa que permet a molts joves de la ciutat, amb qualificació o sense ella, obtenir la seua primera ocupació, entrar en el mercat laboral i adquirir l’experiència que els servirà per a obtenir una ocupació una vegada finalitze aquest contracte. Volem destacar l’aposta de l’Ajuntament d’Alcoi, l’administració pública més pròxima, per ser uns de motors de contractació de la ciutat en una situació molt complicada per a la ciutadania“.

Font: Redacció./


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *