foradia pressupostparticipatiualcoi

La Generalitat ultima les bases per culminar la històrica concentració parcel·lària de Pego-Oliva

Aquest document obri la porta a la culminació d'un llarg i històric procés de concentració parcel·lària que es va iniciar fa 50 anys

L’alcalde d’Oliva, David González, i els regidors d’Agricultura i Turisme, Miguel Doménech Joaquin Calafat, s’ha reunit amb el secretari autonòmic d’Agricultura, Roger Llanes, i amb el director general d’Agricultura, Antoni Quintana, i l’alcalde de Pego, Enrique Moll, per tal de parlar sobre el document que tindrà les bases per culminar la històrica concentració parcel·lària de la Marjal d’aquestes dos localitats.

Els treballs per elaborar aquestes bases van començar en març de 2019 i s’han centrat en una tasca d’investigació dirigida a aclarir la propietat d’aquestes parcel·les, obrint la porta a finalitzar aquest llarg procés que es va iniciar ja fa 50 anys, i que s’ha vist sotmés a múltiples avatars.

Aquest procés permetrà aclarir la propietat de les parcel·les, reordenar el cultiu de l’arròs en el marc del Parc Natural, així com la zona de màxima protecció, i dur a terme inversions semblants a altres zones humides que el facen valdre i milloren l’experiència dels visitants.

Afectarà al voltant de 880 hectàrees, en les quals hi ha 916 propietaris. Molts d’ells tenen els seus terrenys en zona del parc protegit, unes 400 hectàrees, de les quals, la Generalitat ja té en propietat al voltant de 170. Les 230 restants les haurà d’adquirir durant els pròxims 3 anys, el termini estimat per a finalitzar el projecte.

Des de la Conselleria d’Agricultura contemplen diverses opcions com la permuta de terrenys, és a dir, el propietari intercanvia un terreny d’aquesta zona de protecció, per un altre en zona de cultiu que és propietat de la Generalitat. També es preveu la compra de terrenys per part del Consell, una iniciativa que començarà en aquest 2021, i que, segons ha confirmat el secretari autonòmic, Roger Llanes, “hi ha una partida de 300.000 euros per a iniciar aquest procés”.

Font: Redacció./


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *