foradia barnasants

L’Ajuntament valora positivament la celebració del Nadal Alcoià

Encara que els actes s'han hagut d'adaptar a la Covid-19, el Nadal a Alcoi ha tingut una àmplia programació

Alcoi ha celebrat un any més el Nadal, i encara que la situació ha fet que molts dels actes s’hagen hagut d’adaptar a la pandèmia, des de l’Ajuntament valoren satisfactòriament com ha transcorregut tot aquest mes. A més, des del govern municipal han volgut agrair a la ciutadania la “bona predisposició i comprensió davant les mesures adoptades, això com el bon comportament, ja que es va respectar en tot moment les decisions preses”.

La regidora de Festes, Carolina Ortiz, ha volgut ressaltar que: “Acabem de viure un Nadal complicat, no hem pogut celebrar els actes com imaginàvem perquè la Covid segueix entre nosaltres i hem hagut d’adaptar tots els actes a la normativa actual, seguint totes les recomanacions dels tècnics experts en cada àrea. Hem pres decisions complicades pensant en el bé comú, i tots ens hem hagut de sacrificar en algun aspecte per a poder viure el Nadal de la millor manera possible. Vull agrair enormement la bona predisposició de la ciutadania i el bon comportament que ha tingut, complint la normativa. A més, voldria donar les gràcies a les persones, entitats, associacions, cossos de seguretat, sanitaris, funcionari i a la resta de grups polítics per la seua comprensió i perquè han fet possible que la màgia tornara a la nostra ciutat”.

El primer dels actes de Nadal a Alcoi va tindre lloc el dia 27 de novembre amb l’encesa de la il·luminació i el descobriment del cartell anunciador de la Cavalcada de Reis Mags a la façana del consistori. L’obra era de l’autora Ana Belda Tudela. Aquest acte es va avançar una setmana amb la intenció de donar més ambient nadalenc a la ciutat, i així afavorir al comerç local.

Seguidament, durant el pont de desembre, gràcies a la regidoria de Comerç, la Cambra de Comerç, la Federació de Comerç, i ACECA es va organitzar el ja tradicional Mercat de Nadal, que va registrar un total de 28.281 visites en total, una mitjana de 5.686 diàries, unes xifres que superen a les de l’any 2020, ja que van ser un total de 10.723 visites, amb un dia menys de mercat, és a dir, una mitjana de 2.681 visites al dia.

Pel que fa a la trilogia, és a dir, Les Pastoretes, el Bàndol, i la Cavalcada, també es van adaptar a la situació en la qual vivim, però, així i tot, van ser tot un èxit. Els actes van mantenir el seu recorregut, això no obstant, es van reduir el nombre de participants. En especial, en la Cavalcada, en el moment de l’Adoració es va comptar amb una restricció d’aforament a la plaça d’Espanya per tal d’evitar aglomeracions. Tots aquests actes van durar molt menys que altres anys.

Respecte al repartiment de paquets, enguany van ser 300 menys que els últims anys, és a dir, es van repartir 550 paquets, i també es van reduir el nombre de patges fins als 269 dels 450 que van participar en 2020.

A més, s’ha de destacar que al matí del 5 de gener es va celebrar la visita al Campament dels Reis Mags al Preventori, un esdeveniment organitzat per l’Associació Cultural Samarita, amb la col·laboració de l’Ajuntament, que enguany va reduir el nombre d’entrades.

Font: Redacció./


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *