foradia mediambient

Més de 180 joves participen en el Torneig First Lego League a la UPV d’Alcoi

L'equip 'Ingeniria Soy' guanya el primer premi del País Valencià i competirà en la final nacional a Màlaga

El 12 de març, el Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València (UPV) ha acollit una nova edició del Torneig First Lego League Comunitat Valenciana, en la que un total de 18 equips han participat en la fase classificatòria d’aquest esdeveniment que s’ha pogut seguir via streaming, a través dels canals de Youtube. L’equip ‘Invictus League’ ha sigut el guanyador i participarà a la final nacional.

Aquesta nova edició del Torneig First Lego League ha sigut organitzada per l’Associació ‘Ingenieria Soy’ en col·laboració amb el Campus d’Alcoi de la UPV. Aquest esdeveniment de ciència i tecnologia ha acollit a un total de 250 persones entre participants, familiars, entrenadors i acompanyants, que han pogut gaudir d’un ambient lúdic.

Més de 180 joves han rebut la medalla que reconeix la seua participació en el torneig. Finalment, ha sigut l’equip de ‘Invictus Lego’ qui ha aconseguit emportar-se la victòria i participarà en la Gran Final FIRST LEGO League Espanya que tindrà com a seu la ciutat de Màlaga.

Tant l’Associació ‘Ingenieria Soy’ com el Campus d’Alcoi, han volgut agrair la participació de tots els voluntaris que han tirat una mà en l’organització i també el compromís de la Fundació LEGO Educations. Aquest esdeveniment rebut a Alcoi ha comptat amb alguns patrocinadors com l’Obra Social Caixa Ontinyent, Multiscan Technologies, GROMEP i les tres càtedres signades entre el campus i l’Ajuntament d’Alcoi (Càtedra d’Indústria Digital, Càtedra ‘Alcoi Ciutat del Coneixement’ i Càtedra ‘Smart City’). Aquest torneig ha servit per a donar a conéixer el nou grau en Informàtica Industrial i Robòtica que s’impartirà al Campus d’Alcoi a partir del curs que ve.

A més del primer guanyador, el torneig ha guardonat altres categories com el Projecte d’Innovació que ha rebut GandiaLab, el Disseny del robot que ha premiat a Lledó Bots o l’excel·lència en Enginyeria que ha reconegut la labor de l’equip Gax-Girls. El millor entrenador ha sigut per a l’equip Taulego.

FIRST LEGO League és el programa STEM (acrònim en anglés per a identificar Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) de referència a Espanya. Aquest esdeveniment s’inspira en un problema real que proposa un desafiament als joves que han de resoldre’l mitjançant les oportunitats que ofereix la ciència i la tecnologia. La qüestió d’aquest any se centra en la temàtica dels transports, CARGO CONNECT.

Font: Redacció./


agora

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *