foradia mediambient

Oliva es posa en contra dels discursos d’odi

En el 18 de juny es commemorava el Dia Internacional per Contrarestar el Discurs d'Odi, i des de la Regidoria de Memòria Democràtica s'ha fet un manifest en nom de tota la corporació municipal

Amb motiu del Dia Internacional per Contrarestar el Discurs d’Odi, que va celebrar-se el dia 18 de juny, des de la Regidoria de Memòria Democràtica de l’Ajuntament d’Oliva, van preparar i llegir un manifest en nom de tota la corporació municipal.

Enguany és la primera vegada que es commemora aquest dia, i això s’ha produït, ja que, a l’Assemblea General de l’ONU, van mostrar la seua preocupació davant la proliferació del discurs de l’odi, i adoptara una resolució per fomentar el diàleg, la tolerància i el respecte.

Segons comenten des de l’ONU aquesta “és una iniciativa basada en l’Estratègia i el Pla d’Acció de les Nacions Unides sobre el Discurs de l’Odi. Aquesta iniciativa està dissenyada per a abordar el discurs d’odi mitjançant un marc essencial per donar suport i complementar els esforços dels estats membres”.

Josep Escrivà, regidor de Memòria Democràtica d’Oliva, ha declarat que: “el discurs de l’odi està avui més present que mai, posant en perill els valors fonamentals de la nostra democràcia i els drets humans, inciten a la violència i soscaven la cohesió social. Tenen, a la fi, un impacte devastador per a la nostra societat i des de l’Ajuntament d’Oliva no ens podem mantenir aliens a aquesta problemàtica. La lectura del manifest contra el discurs de l’odi és una mostra del compromís d’aquest ajuntament contra tota classe de discurs discriminatori i violent i del seu suport a la lluita per garantir i protegir els drets humans”.

Font: Redacció./


museus alcoi

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *