foradia pressupostparticipatiualcoi

Generalitat multiplica per 10 la seua aportació en la Mostra de Teatre des de 2012

En 2012, la inversió que es feia per a aquest esdeveniment era de 15.000 euros, i ara, el govern valencià ha anunciat que en la pròxima edició, que se celebrarà en octubre de 2023, s'arribarà als 150.000 euros

L’Ajuntament d’Alcoi ha aconseguit una xifra rècord per part de la Generalitat Valenciana per a la Mostra de Teatre Ciutat d’Alcoi. Segons han anunciat des del PSPV Alcoi, la pròxima edició, que serà la número 32, i se celebrarà entre el 24 i 28 d’octubre de 2023, tindrà una inversió de 150.000 euros per part del govern autonòmic.

Aquesta és la xifra més alta que ha obtingut Alcoi per a aquest esdeveniment cultural, que ha augmentat en 30.000 euros respecte a l’edició de 2022. A més, des del grup socialista alcoià assenyalen que: “La xifra en 2012 era de 15.000 euros, arribant únicament a 6.000 euros en l’any 2013. En 2016, amb el canvi de govern en la Generalitat, es va assignar directament 50.000 euros per a la Mostra de Teatre, quantitat que ha anat augmentant gradualment any rere any, per a arribar a les dades de finals dels anys 90 i principis de 2000, i que amb l’últim govern del PP en la Generalitat es va reduir dràsticament arribant a posar en perill la continuïtat de la mostra, que ara està plenament consolidada després d’aquest greuge dels ‘populars'”.

El canvi que es va produir en 2016 va ser important, ja que, fins a eixe moment no hi havia una partida nominativa i tan sols hi havia aportacions econòmiques de despesa corrent per qüestions tècniques de programació o logística, per exemple, en 2013, eixos 6.000 euros van eixir d’una partida per a activitats i congressos.

“Ens congratulem moltíssim de la sensibilitat de Ximo Puig i el Govern Valencià davant la cultura i la nostra ciutat. En dos legislatures ha multiplicat per 3 l’assignació per a la Mostra passant de 50.000 a 150.000 euros i multiplicant per 10 respecte a 2012, quan el PP es va oblidar de la Mostra, tenint altres prioritats com la de crear un circuit urbà de Fórmula 1 a València. Sens dubte, les polítiques socialistes són bones per a la Cultura, per a la Mostra i per a la major part de la ciutadania. Les bones relacions entre els governs progressistes de la Generalitat i l’Ajuntament són fonamental per al futur de la nostra ciutat i de la nostra cultura”, ha expressat el regidor de Cultura, Raül Llopis.

Font: Redacció./


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *