Alcoi rep el premi ‘Bon Govern’ pel seu projecte ‘EDUSI Alcoidemà’
El guardó l'atorga la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, i ha estat en la categoria de Gestió de Fons Europeus

La Federació Valenciana de Municipis i Províncies ha atorgat a Alcoi el premi ‘Bon Govern’ en la categoria de Gestió de Fons Europeus gràcies a la seua Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible Integrat (EDUSI-Alcoidemà). Amb aquest pla la ciutat va dur a terme diferents projectes des de l’any 2017, i ha Comptat amb un pressupost de 20 milions d’euros, cofinançats amb fons del Programa Operatiu FEDER de Creixement Sostenible 2014-2020 de la Unió Europea.
Aquests premis van començar a donar-se en 2018, i enguany arriben a la sisena edició, i tenen com a objectiu ser una plataforma on fer visible les polítiques públiques model dels municipis valencians. Amb els guardons es vol visibilitzar la labor municipalista i les iniciatives locals que aposten i fomenten la igualtat i la integració de les persones, al costat de la necessitat d’aprofundir en les llibertats públiques, reformes democràtiques i valors socials.
Enguany es van presentar 43 projectes de 30 localitats de tot el País Valencià. Concretament, Alco optava a la categoria Fons Europeus amb l’EDUSI-Alcoidemà, una estratègia per a canviar Alcoi de manera intel·ligent, integradora i sostenible, amb la recuperació de l’illa de Rodes i la seua transformació en parc tecnològic-sociocultural com a projecte més emblemàtic.
“Aquest premi ve a reconéixer la qualitat de la nostra estratègia de ciutat, una planificació que ens ha situat en els millors llocs a l’hora de rebre ajuda d’altres administracions i que sempre ha comptat amb el suport dels governs autonòmic i central. L’EDUSI ha sigut una peça molt important d’aquest full de ruta que ara té una continuïtat amb el conjunt de projectes finançats amb fons europeus que estem desenvolupant i que completarem en els pròxims anys”, ha explicat l’alcalde alcoià, Toni Francés.
L’EDUSI d’Alcoi disposa d’un dels graus d’execució més elevats de tota Espanya i ha dut a terme o està en procés de materialitzar, entre altres, projectes com la reforma del Centre Cervantes Jove per a la seua millora energètica; la reurbanització dels carrers Entenza i Sant Francesc o de l’entorn de l’estació de RENFE; la rehabilitació de dos edificis d’habitatges municipals en el centre per a cedir-les en règim de lloguer; així com iniciatives que reforcen l’estratègia Smart City, com la implantació de l’Administració Electrònica o la creació d’una plataforma de ciutat que integra les dades de sensors i nodes IOT.
Juntament amb l’Ajuntament d’Alcoi han estat guardonats en altres categories els municipis d’Almedijar, Silla, Castelló de Rugat, Vallanca, Benaguasil, Sagunt, Villores i Cullera. El lliurament dels guardons tindrà lloc a principis del mes de març a la ciutat de València.
Comenta i participa-hi