El CEFIRE i #Revolta1873 organitzen unes jornades amb motiu del 150 aniversari del Petroli
En aquestes jornades, que se celebraran els dies 7 i 8 de juliol, podran participar mestres i professors, així com públic en general
En els dies 7 i 8 de juliol, el CEFIRE, juntament amb el Col·lectiu #Revolta1873 unes jornades sobre ‘Insurreccions obreres de base anarquista de finals del s.XIX, principis del s.XX: Els coetanis del Petroli’. Aquesta jornada s’ha fet amb motiu de la commemoració del 150 aniversari de la Revolució del Petroli.
El dia 7 de juliol se celebrarà al Centre Cultural El Teular de Cocentaina. Tot començarà a les 16h amb la xarrada de Lluís Torró, que parlarà sobre ‘Ludisme al Petrólio: treball, condicions de vida i política en la formació de la classe obrerea alcoiana (s.XIX)’. Seguidament a les 17:30h començarà amb Jeanne Moisand de l’Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne, explicaà ‘El Cantón de Cartagena y la España de 1873 en el espejo de la Comuna de París’. Finalment, cap a les 20h serà el torn de la visita guiada als Algars.
L’endemà l’acte continuarà al saló d’actes de la Cambra de Comerç d’Alcoi des de les 9 del matí amb la visita teatralitzada als llocs d’Alcoi on transcorre la Revolució del Petroli. A les 10:30h Eduardo J.Oliveira, que vindrà des de Rio de Janeiro, parlarà sobre ‘Anarquismo Tropical: la insurrección de 1918 en Río de Janeiro’. A mitjan matí, a les 11:45h, Diego Fernández Vilaplana, professor de l’IES Andreu Sempere, farà la xarrada ‘Alcoi, 1873. La Revolució del Petrólio’. A les 13 serà el torn de Teresa Abelló de la Universitat de Barcelona, parlarà de la Setmana Tràgica: dinàmica d’una revolta urbana. L’acte es clausurarà a les 19h amb la Festa 150 aniversari, en la qual hi haurà concerts, cercavila i cremà de la foguera.
Les inscripcions per a mestres i professors podran fer-se a través d’aquest enllaç, mentre que la resta de gent interessada podrà fer-ho en aquest enllaç.
Comenta i participa-hi