subscriutegrat subscriutegrat

La calor dona una treva a Alcoi, però tornarà a apretar abans d’un final de setmana més inestable

Després dels dies de temperatures més extremes, Alcoi ha començat a notar este cap de setmana una moderació de la calor. Este diumenge 16 d’agost presenta un ambient més suportable, especialment durant les primeres hores del dia

Alcoi respira una mica després de les jornades més caloroses de l’estiu. Este diumenge ha començat amb temperatures agradables per a l’època de l’any i mínimes que, segons les diferents estacions d’AVAMET, s’han situat fins i tot per davall dels 20 graus en alguns punts del terme.

Les dades d’AVAMET d’este diumenge mostren bé la diferència entre punts d’Alcoi: a primera hora s’han registrat 17,3 °C a ACIF i 19,1 °C al Pas del Benissaidó, confirmant unes nits bastant més suportables.

Durant les hores centrals, l’ambient tornarà a ser plenament estiuenc i les temperatures pujaran de manera notable, encara que sense arribar, en principi, als valors més extrems registrats durant els episodis de calor de les últimes setmanes.

Alcoi viurà una setmana de contrastos meteorològics

La nova setmana començarà amb un repunt de les temperatures. Entre dilluns i dimecres s’esperen les jornades més caloroses, amb màximes que a Alcoi podran moure’s al voltant dels 34-36 graus.

Les nits continuaran sent càlides, però en general més suportables que a les poblacions costaneres, amb temperatures mínimes al voltant dels 20 o 21 graus a bona part de la ciutat i registres més baixos en alguns punts perifèrics i de major altitud.

El sol serà protagonista durant bona part d’este període, encara que la calor acumulada podrà afavorir la formació de nuvolades d’evolució a les zones de muntanya.

La situació podria començar a canviar a partir de dijous. Les temperatures tendiran a baixar progressivament i les màximes podrien tornar a situar-se més prop dels 30 graus de cara al final de la setmana.

Al mateix temps, augmentarà la presència de núvols i també la possibilitat de ruixats i tempestes, especialment a les zones de l’interior. Encara és prompte per concretar on i amb quina intensitat podrien produir-se, per la qual cosa caldrà seguir l’evolució de les previsions durant els pròxims dies.

En conjunt, Alcoi afronta una setmana de contrastos: després de la treva tèrmica que ja s’ha començat a notar este cap de setmana, la calor tornarà a intensificar-se durant els primers dies, abans d’una possible nova baixada dels termòmetres i d’un augment de la inestabilitat.

Tot això en ple equador d’agost, un mes que continua demostrant que el sol i la calor són els grans protagonistes, però en el qual les tempestes d’estiu també poden aparéixer de manera sobtada a les nostres comarques.

Font: AVAMET / AEMET./


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *