La festa de l’esport alcoià en 3D
Demà arranca la festa de l’esport alcoià: l’Esport en 3D. Una cita en la que prendran part més de 4.000 esportistes practicant una trentena de modalitats esportives diferents. Al llarg d’aquesta setmana s’ha celebrat un cicle de conferències tècniques esportives. L’Esport en 3D reuneix a partir de demà a més de 4.000 esportistes.
Demà divendres 6 de Juny serà l’inauguració de l’Esport en 3D, la festa esportiva alcoiana començarà ben prompte: a les 9 del matí eixirà la torxa de l’IES Cotes Baixes, i al llarg del matí farà un recorregut per diferents centres d’ensenyament de la ciutat, fins arribar a l’Ajuntament a les 13 hores.
Des del propi vestíbul de l’Ajuntament tornarà a eixir a les 19.30 hores camí del Poliesportiu Francisco Laporta, on s’espera que arribe aproximadament a les 19.45h per l’encesa del peveter i l’hissada de la bandera olímpica, que com s’ha dit anteriorment enguany correrà a càrrec de tres dels primers esportistes que van rebre la insígnia del Centre d’Esports: Martiniano Quintanilla, José Trenzano i César Arranz. A partir d’aquell moment, començarà l’intens programa esportiu del cap de setmana.
Cal assenyalar que com a prèvia a aquesta celebració, un any més l’Esport en 3D ha estat precedit per un interessant programa de conferències tècniques que s’han realitzat a l’Àgora en els últims tres dies, ponències a càrrec d’experts en el món de l’esport.
- La primera xarrada va tindre lloc el dilluns per part de Ricardo Segura, llicenciat en ciències esportives i on va destacar la importància de la formació per a formadors per tal de poder transmetre els valors com el companyerisme o l’esforç, entre altres.
- La següent conferència va ser a càrrec de David Llopis, psicòleg esportiu en les escoles del Llevant UD. Una ponència sobre la infuència de l’estrés a l’esport de competició, destacant la importància de l’entorn, la informació i la comunicació. A més, va oferir als assistents diversos consells per a combatre aquest tipus d’estrés.
- La tercera i última xarrada abans de l’Esport en 3D que va omplir ahir dimecres l’Àgora, va tindre com a protagonista a Miguel Valor, exjugador de tennis professional i llicenciat en Marketing en USA, qui va donar a conèixer les beques esportives als Estats Units, tot destacant les oportunitats d’aquest tipus de beques per als nostres joves esportistes, de cara a poder estudiar en les universitats nord-americanes una carrera al mateix temps que aprenen anglés i practiquen esport. Després de la xarrada, a més, el cicle va concloure amb el lliurament d’un reconeixement per part de l’Ajuntament als esportistes alcoians d’elit, als quals també se’ls va obsequiar amb un carnet per a l’ús de les instal·lacions esportives municipals.
Comenta i participa-hi