Foradia elgrat

Èxit de ‘Temptations’ l’esperada obra de la Fura dels Baus

Una performance actualitzada, 'La Historia d'un soldat' d’Igor Stravinsky • ‘Temptacions’ és una reflexió del diluvi d'incentius que cau sobre els éssers humans • L’espectacle de la Fura dels Baus, per la vint-i-cinquena Mostra de Teatre d'Alcoi

L’espectacle de la Fura dels Baus ‘Temptations’ per la vint-i-cinquena Mostra de Teatre d’Alcoi, sense cap butaca buida al Teatre Calderón, no va deixar a ningú indiferent; un muntatge audiovisual de gran qualitat tècnica, amb un so especialment alt en decibels, i la vital actriu Vanessa Papa. Dues pantalles movils de vídeo projecció amb un ininterromput missatge subliminal i 50 minuts de música desperadament fascina’n; una piràmide, l’esfera i un poal eren els elements singulars d’aquest espectacle especialment relaxant que van gaudir els assistents al Calderón.

Una performance actualitzada, ‘La Historia d’un soldat d’Igor Stravinsky. Estem en el Teatre. La Fura ho presenta com un passeig personal on elements del decorat, és a dir, la piràmide, l’esfera i el poal generen diferents raons al·legòriques de la societat. La música de Stravinsky amb versió lliure de Miki Escuma amb samplers electrònics, actua com l’essència i ajuda a contextualitzar l’obra, fins a quan ho fa amb tons de mòbil, embolica la sala arribant al post minimalisme.

‘Temptacions’ és una reflexió del diluvi d’incentius que cau sobre els éssers humans, on es qüestionen, jutgen i et condueixen a la victòria o l’esgotament. En la història original el soldat ven la seua ànima al diable a canvi de la riquesa, en aquest cas, el soldat ven la seua ànima a canvi de l’èxit absolut en la societat de consum.

la fura dels baus alcoi lesmuntanyes

Del Calderón sortim reconciliats no perquè ‘Temptacions’, el muntatge íntim de La Fura dels Baus, és un cant a les grans aptituds dels homes sinó tot el contrari. Però el fet que algú descriga les nostres estupideses, enganys i criminalitats amb aquesta excel·lència teatral, musical i corporal ens avé finalment amb nosaltres mateixos en aquest pantà en la qual tan difícil resulta garbellar l’autenticitat de l’aparença.

Font: Mishima./


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *