foradia subscriutegrat

La Xylella avança afectant ametlers de més poblacions alacantines

• Per primera vegada s'ha detectat la infecció a l'albercoquer. Es tracta d'un exemplar aïllat. • Les noves parcel·les afectades detectades se situen a Teulada, Xàbia, Dénia i Poble Nou del Poble Nou de Benitatxell.


Agricultura ha registrat nous positius de Xylella Fastidiosa per la zona nord d’Alacant. Els últims positius corresponen principalment a plantacions adultes d’ametler. Les noves parcel·les afectades detectades se situen a Teulada, Xàbia, Dénia i Poble Nou de Benitatxell.

A més, per primera vegada s’ha detectat la infecció a l’albercoquer. Es tracta d’un exemplar aïllat, envoltat per ametlers afectats per Xylella, la qual cosa evita que puga estendre’s a més unitats de la mateixa espècie.

Des de la Generalitat s’estan adoptant mesures fitosanitàries d’erradicació i control conforme al Pla de Contingència i la normativa aplicable, la qual no resulta satisfactòria per a molts dels propietaris dels exemplars afectats. Durant 2018 s’han pres 12.517 mostres vegetals, 7.600 dins de la zona demarcada i 4.829 fora d’aquesta.

Font: Redacció./


Una resposta de La Xylella avança afectant ametlers de més poblacions alacantines

  1. ximo ha dit:

    Tèxnics que van arruixant “Audace” de FMC Corporation (amb seu a Philadelphia, Pennsylvania), laboratoris corrent a la caça de l’euro pel territori, una brigada de subvencionats per europa… I ningú ha pensat en Monsanto i Bayer, que ara s’han abraçat contra la salut i agricultura dels valencians? No als tòxics! Fora les màquines del territori! La xylella és un bacteri tropical… O és un “fenómeno” passant hiverns, o ja fa anys i panys que viu entre nosaltres… Ara bé, si la nova bactèria xylella fastidiosa l’han creada en un laboratori (cosa gens sorprenent), tranquils, que té les cames curtes… És a dir, que un bacteri que no vivia ací (diuen que l’han portat de Costa Rica), allò normal és que s’acabe “adaptant” o que acabe desapareixent. Sobretot si, nosaltres, no arruixem mai més amb químics i tòxics, pesticides, fertilitzants, herbicides, insecticides… que enverinen la terra i l’aigua, i emmalalteixen els arbres, els ecosistemes i els nostres pobles, nosaltres, les personetes.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *