Foradia elgrat

L’aposta de l’IVAM per Alcoi és decidida

'La Societat del Rendiment' es tracta d'un projecte inspirat en la societat industrial i postindustrial que ha marcat el caràcter i la idiosincràsia de la ciutat d'Alcoi

Un nou cicle expositiu a l’ IVAM CADA ALCOI, va ser inaugurar aquest divendres, un acte amb la representació institucional de les tres entitas que configuren el singular espai expositiu: Fundación Caja Mediterráneo, Institut Valencià d’Art Modern i Ajuntament d’Alcoi.

El director de l’IVAM, José Miguel G. Cortés, juntament amb Toni Francés, alcalde d’Alcoi i Luis Boyer de la Fundación Caja Mediterráneo han estat presents en inauguració de ‘La Societat del Rendiment‘ a Alcoi amb projectes específics sobre el passat industrial de la ciutat.

“L’exposició suposa una clara aposta del museu pels creadors contemporanis i per la vinculació amb el territori”, ha explicat el director de l’IVAM sobre aquesta mostra que gira entorn del concepte de societat del rendiment que va encunyar Byung-Chul Han en el seu llibre ‘La societat del cansament’.

Amb aquest punt de partida, els artistes Manu Blázquez, Andrea Canepa, Nuria Fuster, Irene Grau, Lluc Mayol, Lorenzo Sandoval i Juan Sánchez plantegen reflexions sobre diferents aspectes relacionats amb la societat del rendiment, com l’organització social derivada del món del treball, l’educació, els conceptes de tensió i equilibri, idees sobre el fracàs i l’èxit, o les diferents maneres de producció. 

L’exposició està plantejada com un recorregut circular que fomenta la idea de moviment continu de la societat del rendiment, al mateix temps que es vincula amb el riu com a eix vertebrador de la ciutat d’Alcoi”, ha comentat la comissària sobre la mostra que estarà en exhibició fins al 22 de març de 2020. 

El projecte d’Irene Grau (València, 1966) parteix dels rius de la mateixa ciutat; mentre que Nuria Fuster (Alcoi, 1978) planteja altres maneres d’acostar-nos als objectes. Lorenzo Sandoval (Múrcia, 1980) presenta un treball vinculat amb la indústria tèxtil. Andrea Canepa (Lima, 1980) reflexiona sobre les relacions entre l’oci i el treball i les seues vinculacions amb els sistemes de producció, mentre que en les obres de Manu Blázquez (València, 1978) el cos està present, però sense estar representat. 

Les conseqüències del desenvolupament del capitalisme industrial podem llegir-les a partir d’un tamís humorístic en els treballs de Juan Sánchez (Múrcia, 1987).

Finalment, ‘Shadow Writing’ (Fàbrica Col·lectiva) (2019) de Lorenzo Sandoval és una instal·lació específica que sorgeix dels processos de col·lectivització de les fàbriques que es van dur a terme a Alcoi a partir de l’any 1936 i fins a la fi de la Guerra Civil. 

El director de l’IVAM, José Miguel G. Cortés, ha destacat en la presentació que “l’IVAM d’Alcoi ja s’ha consolidat com un referent cultural a la ciutat i en tota la comarca durant aquest primer any de vida. En 2020 aquesta aposta continua vigent i prompte presentarem la programació de l’any que ve, que inclou una gran mostra d’escultura espanyola del segle XX, novament en col·laboració amb el Reina Sofia

Entre l’Equip Realitat i el silenci, és una selecció d’un centenar d’obres que, a manera de retrospectiva, revisen l’obra de Jorge Ballester des de la seua condició de membre i cofundador d’Equip Realitat fins a les seues últimes creacions.

L’Ajuntament d’Alcoi es va oferir com a seu per a acollir The Wrong el passat mes de juliol i després de ser acceptada la proposta per part de l’organització, l’exposició s’instal·la a la tercera planta de l’IVAM CADA ALCOI.

La biennal d’art digital The Wrong s’instal·la en territori valencià de la mà del Consorci de Museus, amb més de 420 obres d’art digital de 132 artistes internacionals, distribuïdes en més de 20 institucions culturals.

Font: Redacció./


Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *