Les actuacions de millora de la línia Xàtiva-Alcoi ja són una realitat
L'alcalde d'Alcoi, Toni Francés, Roger Cerdà, alcalde de Xàtiva, Juan Carlos Fulgencio, Delegat Institucional de Renfe en la Comunitat Valenciana i Coordinador del Pla Rodalia, juntament amb Fernando Ugena, director de l'obra, i José Luis Gil, Gerent del Servei Públic de Renfe han explicat en què consisteix aquesta primera fase de millores que durarà fins al 30 de novembre

La línia de tren Xàtiva-Alcoi fa anys que reclama unes millores, i ara, des del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, juntament amb Adif i Renfe, s’han posat mans a l’obra per a fer realitat aquesta reivindicació ja històrica.
Durant el matí del 19 d’octubre, dia que han començat aquests primers treballs, han comparegut davant els mitjans de comunicació L’alcalde d’Alcoi, Toni Francés, Roger Cerdà, alcalde de Xàtiva, Juan Carlos Fulgencio, Delegat Institucional de Renfe en la Comunitat Valenciana i Coordinador del Pla Rodalia, Fernando Ugena, director de l’obra, i José Luis Gil, Gerent del Servei Públic de Renfe, per tal d’explicar en que consisteixen aquests treballs.
Per a l’alcalde d’Alcoi, aquest projecte significa una important vertebració de les comarques centrals, i confessa que està molt satisfet pel compromís del ministeri.
Roger Cerdà, ha ratificat les paraules de Toni Francés, i ha afegit aquestes obres milloraran la qualitat de vida i el transport entre les ciutats de l’interior de les comarques centrals.
Segons ha explicat Juan Carlos Fulgencio, aquesta línia de 63 km presenta un important desgast que es va veure agreujat per la Dana de l’any passat i la borrasca Glòria. És per aquest motiu que un dels treballs que es realitzaran durant aquesta primera fase és millorar el túnel en el tram Xàtiva-Genovés, així com un mur de contenció, i altres treballs de neteja, que suposaran una inversió de 700.000 euros. S’espera que aquests treballs finalitzen el dia 30 de novembre.
Més endavant es duran a terme altres actuacions, com la digitalització de la línia que tindrà un pressupost de 7’1 milions d’euros o la renovació del tram entre Alcoi i Ontinyent, que costarà 568.000. També està previst que molt prompte es liciten les obres del tram Xàtiva-Ontinyent, amb un pressupost base de més d’1 milió d’euros.
Fulgencio ha recordat que és important fer aquests treballs, ja que durant l’any 2019, la línia va comptar amb uns 131.000 usuaris.
Ara mateix, el servei estarà tancat per les obres i serà substituït per línies d’autobús, que realitzaran un horari paregut al del tren, però, segons ha anunciat José Luis Gil, una vegada finalitzats aquests treballs, des del Ministeri, Renfe i Adif s’han compromés en augmentar una freqüència més el servei, és a dir, hi haurà un viatge més per cada sentit.
El Gerent del Servei Públic de Renfe també ha informat que ara mateix aquesta empresa pública està dins d’un procés d’adquisició de vehicles, concretament de trens híbrids, que es destinarien per a circular per aquesta línia.
Comenta i participa-hi