Comencen a anunciar-se activitats per a la setmana de la Fira Modernista
Les dos primeres activitats que coneixem estaran a càrrec de dos socis del CAEHA, i duran a terme dos conferències sobre diferents aspectes d'aquesta època

Ja sabem que en la setmana del 20 al 26 de setembre Alcoi tornarà al passat gràcies a la Fira Modernista. Com ja ha explicat la regidora de Turisme, Lorena Zamorano, en aquesta edició no es dedicarà aquest esdeveniment a cap personatge, i que s’ha escollit el lema ‘La màgia del passat’ per a, com a descrit Zamorano: “evadir-se de la realitat”. És per això, que totes les activitats culturals estaran relacionades amb aquest període històric, però d’una forma més àmplia, ja qe es parlarà de les condicions socioeconòmiques de l’època, o de l’urbanisme.
Ara, és moment de començar a conéixer quines seran aquestes activitats i les primeres que s’han anunciat són dos conferències que estaran a càrrec de dos socis del Centre Alcoià d’Estudis Històrics i Arqueològics (CAEHA). Aquesta entitat participa en la Fira Modernista des dels seus inicis, ja que, segons ha destacat la regidora de Turisme, donen tota la base històrica a aquesta celebració.
La presidenta del CAEHA, Elisa Beneyto, ha explicat sobre que tractaran aquestes ponències. La primera d’elles, a càrrec d’Álvaro Verdú, i que du com a nom ‘l’Alcoi Perdut’, serà un recorregut per la ciutat com era a finals del segle XIX, i principis del XX. Verdú ha arreplegat imatges en la qual es podran veure com eren els carrers en aquesta època, l’urbanisme o la moda d’aquest temps. Aquesta activitat es realitzarà el dilluns 20 de setembre a les 19:30h a la sala Àgora.
Per altra banda, el dia 23 de setembre, a la mateixa hora i en el mateix lloc, serà el torn de Keren Juan, altra sòcia del CAEHA, que durà a terme una conferència sobre la feminització de la religió al segle XIX. Segons ha indicat Beneyto: “aquest és un tema poc tractat i molt innovador, va ser el seu Treball de Final de Grau a la Universitat d’Alacant, i té com a fil conductor el treball de la dona i el seu paper en aquest segle”.
Els dos ponents són gent jove, que com ha explicat la presidenta de la institució, han fet una important tasca d’investigació, i ha afegit que: “són persones que saben transmetre molt bé les seues paraules, i a més, parlaran sobre dos aspectes molt interessants”.
Comenta i participa-hi