foradia subscriutegrat

Alcoi se solidaritza amb Afganistan

La nostra localitat s'ha oferit per a acollir a refugiats en cas de ser necessari, ja que Alcoi forma part de la Xarxa de Municipis d'Acolliment de Refugiats de la FEMP des de setembre de 2015

El món està pendent del que està passant en Afganistan amb la presa del poder del ‘Talibans’, i són molts els països que estan ajudant al fet que milers de persones puguen fugir del país per a poder anar a llocs més segurs, i que garantisquen el compliment dels drets humans.

El Govern d’Espanya està sent un exemple en solidaritat, i està ajudant a molts afgans i afganes a poder eixir del país, i des de la Generalitat Valenciana s’ha indicat que es continuaran oferint recursos perquè les persones que vinguen al nostre país puguen trobar un refugi segur. Aquest treball es farà des de la Xarxa de Municipis d’Acolliment de Refugiats, una xarxa de la qual forma part Alcoi des de setembre de 2015, gràcies a una moció de Guanyar Alcoi que va proposar l’adhesió de la ciutat a aquest organisme. La moció va ser aprovada per unanimitat per tots els grups polítics.

És per aquest motiu que Alcoi s’ha oferit a acollir a refugiats d’Afganistan si és necessari. Segons ha indicat el vicealcalde, Jordi Martínez: “Alcoi està preparat per a acollir a refugiats en el cas de ser necessari, ens hem oferit tant al govern autonòmic com al central. Som una ciutat solidària i acollidora”.

Martínez ha recordat que: “En 2018 amb el cas del Aquarius ja ens vam oferir I preparem tot el dispositiu d’acord amb la Generalitat per a acollir refugiats en cas de ser necessari”.

Font: Redacció./


terra

animalcoi

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *