Àngel Lluís Ferrando: “La gent estarà especialment sensible, i això ens ajudarà a gaudir d’eixe dia”
El dia 21 d’abril tornarà a sonar a la plaça d’Espanya l’himne de la Festa d’Alcoi, amb Àngel Lluís Ferrando com a director. El músic i director alcoià ha confessat que espera aquest moment amb emoció però amb una gran responsabilitat pel que simbolitza aquest acte entre la societat alcoiana, i més, després de tres anys esperant tornar a viure els dies més grans per a la ciutat
Sens dubte un dels moments més emotius de les Festes de Moros i Cristians d’Alcoi és el Dia dels Músics, quan tots els alcoians i alcoianes es reuneixen a la plaça d’Espanya per a cantar a una veu l’himne que dona el tret de sortida a la trilogia. Enguany encara serà molt més emotiu perquè des de l’any 2019 no es viu aquest acte tan simbòlic i carregat d’emocions, i el seu protagonista, el director Àngel Lluís Ferrando expressa il·lusionat que enguany “sembla que sí. Ja era hora”.
L’exdirector de la Corporació Musical Primitiva d’Alcoi porta esperant aquest moment des de que la regidora de Festes, Carolina Ortiz va fer-li la proposta: “Vaig rebre la notícia amb moltíssima il·lusió, sorpresa i responsabilitat. Anava pel carrer, i em va telefonar, i m’ho va dir. Jo em vaig quedar parat, perquè el primer vaig pensar és això, la grandíssima responsabilitat. És cert que és una cosa que en algun moment esperes, però no saps quan. En eixe moment em vaig quedar tan parat que la mateixa Carolina em va dir: “Escolta, em dius alguna cosa? Això és que si, o és que no?”, i ja li vaig dir que sí, que per descomptat que sí. Em vaig quedar sorprés”.
I és que, per a un músic alcoià, segons ens comenta Àngel Lluís Ferrando, aquest moment dedicat a les bandes, a la música, i sobretot, als músics que fan possible la nostra Festa: “és un grandíssim plaer, una satisfacció molt gran, però també una responsabilitat, com ja he dit abans, i no perquè siga difícil dirigir l’himne, sinó pel que representa a Alcoi. Per a un músic és el més gran”.
Han sigut dos anys consecutius esperant aquest moment, i Ferrando indica que “Amb tot el que ha passat, he anat passat jo també per diferents moments, però la il·lusió ha estat sempre. A mesura que va apropant-se el moment, el nerviosisme anirà apareixent. I eixe dia de segur que apareixerà, però de moment ara no, estic tranquil”.
La primera vegada que es van suspendre les festes, a poc més d’un mes de la seua celebració, ningú ho esperava i va ser un fort colp per a totes les persones que tenien una responsabilitat en eixe 2020. La pandèmia va paralitzar la il·lusió després de tot un any de preparatius, però encara continuava eixa esperança de poder gaudir de la Festa a l’any següent. Va anar passant el temps, i no va ser així, sinó tot el contrari; ningú esperava que el 2021 fora l’any de traure la festa als carrers. En canvi, en aquest 2022 tot han sigut dubtes per a tot el món, i com confessa el pròxim director de l’himne: “No ho he tingut clar en cap moment, tal com anava passant el temps i anava canviant la situació, també canviava d’opinió. Alguns dies pensava que si, però altres que no es farien. No he tingut un pensament únic. Quan la cosa estava malament sí que vaig dubtar molt, però després a poc a poc la cosa ha anat millorant, i és cert que cada vegada ho veus més clar”.
Respecte a si hi haurà alguna modificació a l’acte, degut a la gran aglomeració de gent que es crea en aquest dia, ja que és possiblement el moment de l’any que més persones es reuneixen a la plaça, Àngel Lluís Ferrando no sap encara res, però siga com siga el protagonista “dels músics” s’ho imagina: “molt emotiu, amb moltes ganes i il·lusió. Crec que la gent estarà especialment sensible, i això ens ajudarà a gaudir d’eixe dia molt més. Eixa és la imatge que tinc. També pense que és possible que no siga com sempre, que potser s’adapte d’alguna manera, però això no llevarà l’alegria de què es produïsca. A més, s’ajuntaran moltes coses: el fet que es puguen tornar a celebrar les festes; molta gent recordarà a les persones que ja no estan entre nosaltres, i també per les persones que estem i que podem tornar a gaudir. Seran molts sentiments. Confie en el fet que serà un acte molt emotiu per a tots”.
Tots els protagonistes d’aquestes festes seran recordats per ser els més esperats, i els que més temps han estat representant el seu càrrec, una qüestió que el director comenta que: “m’ho ha dit molta gent, és un comentari que es fa, però jo sincerament el que vull és que isca bé”.
Comenta i participa-hi