foradia subscriutegrat

Rosaleda: El TSJ suspén el projecte aprovat per l’Ajuntament

El Tribunal Superior de Justícia no ha aprovat el projecte arquitectònic aprovat per l'Ajuntament d'Alcoi per a executar la sentència que obliga a reposar la zona verda de La Rosaleda • El Tribunal Superior de Justícia dóna la raó a La Carrasca-Ecologistes en Acció i rebutja el projecte de remodelació de la plaça que va aprovar l'Ajuntament d'Alcoi amb l'aval de sis tècnics municipals

rosal01La resolució, dictada el 28 d’abril i notificada ahir, el Tribunal Superior de Justícia dóna la raó a La Carrasca-Ecologistes en Acció i rebutja el projecte de remodelació de la plaça que va aprovar l’Ajuntament d’Alcoi amb l’aval de sis tècnics municipals. El projecte està incomplint els requisits mínims indispensables com també va denunciar l’associació Avanzar, de persones amb diversitat funcional.

La Carrasca-Ecologistes en Acció ha lamentat que la Rosaleda haja estat “una legislatura perduda” per haver incomplit els requisits legals que es demanaven, els sembla una temeritat deixar de banda una qüestió tan important com és la de la seguretat en la indefinició i les insuficiències. 

Així doncs, el Tribunal Superior de Justícia no ha aprovat el projecte arquitectònic aprovat per l’Ajuntament d’Alcoi per a executar la sentència que obliga a reposar la zona verda de La Rosaleda. Aquesta resolució dónant la raó a la Colla Ecologista La Carrasca-Ecologistes en Acció i confirma que el projecte no compleix els requisits mínims indispensables:

  1. “- La zona ajardinada no queda a la misma altura rasante que el terreno circundante.
  2. No se garantiza la superficie de arbolado del 20%pues se prevé un crecimiento diferido para 10 años.
  3. – Si las superficies pisables no son accesibles para todo tipo de personas, entonces no están dotadas de elementos para estanciaIgualmente no están asegurados los elementos para la estancia al final de los itinerarios.”

Cal recordar, el projecte que ara ha rebutjat el Tribunal, els itineraris accessibles no arribaven ni a les àrees enjardinades, ni als bancs ni a l’àrea de jocs infantils, cosa que va meréixer les crítiques més dures per part dels ecologistes, a les quals s’hi van sumar les de l’associació Avanzar, de persones amb diversitat funcional.

Segons consta en l’informe pericial presentat per La Carrasca davant la Sala:

  1. “[…] Las áreas de estancia y de juegos infantiles no son accesibles para todas las personasya que sólo hay itinerarios accesibles hasta los accesos a estos espacios. Una vez se ha llegado a los accesosla única alternativa es dar la vuelta y bajar el mismo itinerario sin poder disfrutar el jardín. No hay itinerarios accesibles para llegar a los bancos con métrica ajustada a la normativa de accesibilidad […]”

Lamenten també els ecologistes que s’haja perdut tota una legislatura “tractant de mantindre un projecte que s’ha demostrat que no aprofitava. Ja vam advertir que modificar-lo era una pèrdua de temps i de diners, però no ens van voler fer cas i es van entestar a interpretar de manera estrambòtica els mandats del Tribunal.”

La Carrasca també ha volgut subratllar que el projecte que la Sala Contenciosa-Administrativa ha rebutjat no era realment avantatjós des del punt de vista econòmic:

El pressupost del projecte era baix perquè no complia els requisits mínims fixats pel Tribunal i perquè deixava de banda una qüestió tan important com és la de la seguretat, ja que no determinava si era necessari o no reforçar l’estructura de l’aparcament. La indefinició i les insuficiències en aquesta matèria tan fonamental auguraven una obra sotmesa a enormes i múltiples sobrecostos. No hem d’oblidar tampoc que el redactor del projecte traslladava la responsabilitat de la seguretat de la nova estructura al manteniment continu de la capa de terra en un estat esponjós i lleuger, cosa que ens semblava una temeritat”.

Els ecologistes esperen que el pròxim govern municipal no repetisca els errors dels anteriors i “que es treballe de veres per recuperar una zona verda digna i amb unes mínimes condicions d’ús, que millore la qualitat de vida de la ciutat i oferisca un bon servei a tota la gent; i això sense oblidar que és imprescindible depurar les responsabilitats dels polítics que van acordar la destrucció il·legal i premeditada del jardí anterior i exigir-los -tal com obliga la llei- assumir amb el seu patrimoni el cost de recuperar la zona verda”.

Font: Redacció./


terra

animalcoi

Una resposta de Rosaleda: El TSJ suspén el projecte aprovat per l’Ajuntament

  1. […] de la  sentència del TSJ que desautoritzava la solució adoptada pels seus promotors. “El TSJ confirma que té raó la Carrasca. És una vergonya que s’hagen perdut quatre anys –tota la lesgislatura- per resoldre un […]

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *