foradia mediambient

Oliva treballa en l’ordenació del territori a través de la minimització d’impacte ambiental

La vicealcaldessa d'Oliva, Ana Morell i el regidor de Planejament Urbanístic, Miguel Monzonís, s'han reunit amb el Director general d'Urbanisme, Vicent García Nebot per posar en comú els avanços en matèria d'ordenació urbana

La regularització dels habitatges fora d’ordenació és una tasca que els responsables polítics de la ciutat porten treballant des de diferents administracions des del minut zero de la legislatura. I és que en aquest moment s’està avançant per tal de, per un costat donar solució a la quantitat més gran possible d’habitatges en situació irregular i per altra, fer-ho amb els criteris de minimització d’impacte ambiental.

Aquest procés de regularització permetrà als propietaris d’habitatges irregulars en sòl rústic no urbanitzable, adaptar-les amb els instruments adients, sempre que no existisca una sentència judicial ferme, i a més, actuacions en els sectors mitjançant infraestructures públiques que permeten aconseguir dotacions que d’altra manera no podrien aconseguir-se.

La vicealcaldessa d’Oliva, Ana Morell, i el regidor de Planejament Urbanístic, Miguel Monzonís, s’han reunit amb el Director General d’Urbanisme de la Generalitat Valenciana, Vicent García Nebot, per tal de consensuar les condicions d’aplicació de la regulació autonòmica tenint en compte les especials característiques del sol a Oliva, i la inundabilitat i l’aplicació de la resta de normatives territorials.

Segons les conclusions que s’han obtingut després de la reunió, Morell ha manifestat sentir-se satisfeta per “continuar treballant a donar solucions urbanístiques del segle XXI a problemes i situacions irregulars que anaven arrastrant-se des de fa anys i sotmetien a la nostra ciutat a un ordenament poc considerat amb l’impacte mediambiental. Entenem aquest procés com una oportunitat, ja que Oliva és un dels municipis amb més habitatges amb especial casuística pel seu sol i que pot quedar regulada. A més, les inversions de caràcter públic, ens permetrà l’amabilització d’alguns sectors i portar serveis a algunes zones que d’altra manera no es podrien desenvolupar, com l’enllumenat públic o el sistema de clavegueram”.

Per al regidor de Regeneració Urbanística: “està fent-se una detecció i mapeig de cada una de les habitatges objecte de regularització, per veure Quin és el millor encaix, bé siga individualment o en agrupació de habitatges, segons el cas, i garantir el procés de minimització d’impacte ambiental. Aquesta regularització naix del criteri de sostenibilitat, protecció al medi ambient i sanejament de vessaments de les habitatges fora d’ordenació, ja que moltes d’elles no tenen el correcte sistema de depuració d’aigües; no es tracta de permetre nous habitatges, sinó que els ja existents realitzen les adaptacions necessàries per a reduir l’impacte ambiental”.

Font: Redacció./


agora

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *